Σάββατο 6 Ιουνίου 2015

ποιος είναι ο ΚΩΣΤΑΣ ΆΓΑΣ;

Πριν πω τη γνώμη μου για το άλμπουμ «Tου Αιγαίου η Μοναξιά ΙΙ/ Η Απάντηση» [Ανεξάρτητη Παραγωγή, 2015], νομίζω πως αξίζει να παραθέσω ένα απόσπασμα από τις σημειώσεις του Κώστα Άγα στο booklet τού πιο πρόσφατου CD του. Το πράττω...
«Στα χέρια σας κρατάτε  την 7η δισκογραφική μου δουλειά μετά τις: “Οι Μικρές μας οι Στιγμές” (1999), “Του Αιγαίου η Μοναξιά” (2000), “Η Τριήρης και Άλλα Αληθινά Παραμύθια” (2003), “Κώστας Άγας – IV” (2005), “Οι Εκδρομές των Κυριακών” (2009 σε αποκλειστική έκδοση συλλεκτικού βινυλίου) και “…στο βάθος φώτα σε μώλο αττικό” (2012). Η ιδέα για το περιεχόμενο της 7ης δισκογραφικής μου δουλειάς, καθώς και για τον τίτλο της “Του Αιγαίου η Μοναξιά II: Η Απάντηση”, μου δημιουργήθηκε τον Ιούλιο του 2011, όταν βρέθηκα στο Burg Herzberg Festival της Γερμανίας, για να παρακολουθήσω τη συναυλία του αγαπημένου μου ροκ συγκροτήματος Eloy! Ψάχνοντας πριν τη συναυλία τους δίσκους βινυλίου και τα CD του εν λόγω συγκροτήματος στους πάγκους των πλανόδιων πωλητών έξω απ’ το χώρο του stage, παρατήρησα ότι οι Eloy έβγαλαν το 1977 δίσκο με τίτλο “Ocean”, ενώ το 1998 έβγαλαν δίσκο με τίτλο “Ocean 2: The Answer”. Η πρώτη σκέψη που μου πέρασε απ’ το μυαλό ήταν: “νομίζω ότι και η δική μου 2η δισκογραφική δουλειά του 2000 ‘Του Αιγαίου η Μοναξιά’ χρειάζεται μιαν απάντηση, μια συμπλήρωσή της τέλος πάντων. Κι αυτό θα πρέπει να γίνει μ’ έναν ακόμη δίσκο που ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι δεν θα αγγίξει το επίπεδο έμπνευσης και ενθουσιασμού, που με διακατείχε το 1999/2000, όταν η τραγουδοποιητική μου δραστηριότητα ήταν ακόμη στην αρχή και την ακμή της, τουλάχιστον θα είναι σίγουρα πιο ώριμος και πιο συγκροτημένος σ’ αυτά που θέλει να πει, καθόσον μετά από τόσα χρόνια τραγουδοποιίας και ηχογραφήσεων, αισθάνομαι σαφώς πιο έμπειρος”».
Λέει κι άλλα, πολλά, ο Άγας στο ένθετο, αλλά ας σταματήσουμε σ’ αυτά… πριν πάμε σε κάτι άλλο. Σε μερικά δικά του λόγια, ξανά, που ψάρεψα από το retromaniax. Ξαναδώστε προσοχή:
«Εδώ στο retromaniax με ξέρετε ως Rinus Cesar. Όμως, ονομάζομαι Κώστας Άγας και, μεταξύ άλλων, ασχολούμαι και με τη μουσική και, ειδικότερα, με την τραγουδοποιία. Εδώ και πολλά χρόνια γράφω τα δικά μου τραγούδια –στίχους και μουσική– τα οποία τα ηχογραφώ σε cd ανεξάρτητης παραγωγής, με δικά μου έξοδα και μόχθο. Τα cd αυτά δεν υπάρχουν στα ράφια των δισκοπωλείων, αλλά τα διακινώ εγώ ο ίδιος, προσφέροντάς τα ως δώρο [απρόβλεπτο και αναπάντεχο] όχι μόνο σε συγγενείς, φίλους και γνωστούς μου, αλλά και σε αγνώστους(…) Αν, λοιπόν, θέλετε να σάς χαρίσω όσα αντίτυπα του καινούριου cd μου “... και στο βάθος φώτα σε μώλο αττικό” επιθυμήσετε, δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μου και να μού στείλετε προσωπικό μήνυμα. Θα αποκτήσετε το cd μου χωρίς καμία απολύτως αντικαταβολή, ακόμη και τα ταχυδρομικά θα είναι δικό μου “δώρο”. Το καινούριο μου cd έχει εκδοθεί σε 500 αντίτυπα. Από αυτά γύρω στα 100 αντίτυπα θα τα χαρίσω σε φίλους, συγγενείς, στους συμμετέχοντες στο cd (μουσικούς, ηχολήπτες και τραγουδιστές) κλπ. Μένουν, λοιπόν, 400 αντίτυπα. Θα είναι χαρά μου να φτάσουν όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτά στα μέλη του retromaniax».
Ομολογώ, λοιπόν, πως παρά τους επτά δίσκους τού Άγα εγώ τον αγνοούσα – έως πριν λίγο καιρό. Όπως, ας πούμε, τον αγνοεί εντελώς το discogs και το rate your music, όπως ελάχιστες είναι και οι ουσιαστικές αναφορές που υπάρχουν, για τον ίδιο και τα άλμπουμ του, στο net. Έχουμε όμως τώρα την ευκαιρία να… πλουτίσουμε τον διαδικτυακό λόγο, με μερικές κουβέντες για το CD του «Του Αιγαίου η Μοναξιά ΙΙ/ Η Απάντηση», μία πολύ περιποιημένη έκδοση που κυκλοφορεί, χέρι με χέρι προφανώς, εδώ και μερικούς μήνες.
Ο Άγας κινείται, μουσικώς, μεταξύ ροκ, μπαλάντας και λαϊκού. Άλλοτε οι επιρροές του τέμνονται (πάνω σε συγκεκριμένα τραγούδια) , άλλοτε όχι. Από πλευράς στίχου καταγράφεται, οπωσδήποτε, μιαν ευαισθησία (σε ερωτικά ή καθημερινά θέματα), η οποία συγκινεί μέσα στην απλότητά της. Υπάρχουν τραγούδια, που είναι εμπνευσμένα να το πούμε (ακόμη και στις ενορχηστρώσεις τους) και άλλα που είναι πιο κοινά. Το «λάθος» τού Άγα είναι πως χώρεσε στο δίσκο του 20 θέματα (τραγούδια και οργανικά). Πάρα πολλά! Αν επέλεγε 10-12 το αποτέλεσμα θα ήταν πιο μεστό, καταγράφοντας μία πολύ ευχάριστη, όσο και αναπάντεχη θα έλεγα, έκπληξη. Και τώρα όμως λειτουργεί, για μένα που δεν τον γνώριζα, η έκπληξη. Ξεπερνώ, λοιπόν, τα λαϊκά κομμάτια του άλμπουμ του (ακόμη και αν τραγουδά ο Γιάννης Κούτρας ή ο Τάκης Κωνσταντακόπουλος) και μένω στα πιο ροκ και τις μπαλάντες, τα οποία μου «κάθονται» αλλιώς.
Η γνώμη μου είναι πως ο Άγας είναι περισσότερο ροκάς και λιγότερο λαϊκός. Όσο και αν τον ενδιαφέρει ο Ξυδάκης και οι ανάλογοι Παπάζογλου και Θαλασσινός, μάλλον γουστάρει περισσότερο το folk-rock, τους Jethro Tull και τους… Eloy. Τούτο συνάγω ακούγοντας μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια του CD του, όπως είναι το“Ile dQuessant” (αποδίδει ο ίδιος), αλλά και τα «Νανούρισμα της Ρόζμαρι», «Τραγούδι της Σόνιας», «Μου χαρίζετε αυτόν το χορό;» και «Οι άνθρωποι του πάρτι» (όλα με τη φωνή της Καλλιόπης Ηλιοπούλου).
Μόνο και μόνο γι’ αυτά τα κομμάτια, αλλά και για τον γενικότερο τρόπο που δρα και φέρεται, εγώ προσωπικώς θα του βγάλω το καπέλο…

4 σχόλια:

  1. Καλησπερα
    Επειδη ψαχνοντας στο δικτυο δε μπορεσα να βρω κατι
    συγκεκριμενο, μηπως το CD που εχεις στα χερια σου
    αναφερει καποιον τροπο που μπορει κανεις να ερθει σε επαφη
    με τον ΚΩΣΤΑ ΑΓΑ για να προμηθευτει τα CD του
    Ευχαριστω
    ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αφού ενδιαφέρθηκε έστω κι ένας αναγνώστης γι’ αυτό το CD οφείλω να δώσω το μοναδικό μέσο επικοινωνίας που αναγράφεται στο booklet, ένα κινητό τηλέφωνο…

    6977 207976

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΑΣ ΓΡΑΦΕΙ :
    Καλησπέρα σας !! Είμαι ο Κώστας Άγας !! Καταρχάς ευχαριστώ πολύ τον Φώντα Τρούσα για όσα, πολύ όμορφα, γράφει για μένα!! πράγματι: εδώ και πολλά χρόνια έχω βγάλει - με δικό μου μόχθο και δικά μου έξοδα - επτά (7) δισκογραφικές δουλειές [η μία εξ αυτών με μορφή βινυλίου], τις οποίες τις διακίνησα εγώ ο ίδιος, είτε χέρι με χέρι είτε ταχυδρομικώς, προσφέροντάς τες ως δώρο [ανέλπιστο και αναπάντεχο]!! Απ' όλες τις δουλειές μου έχουνε περισσέψει καμιά 200αριά αντίτυπα της 7ης δισκογραφικής δουλειάς "Του Αιγαίου η Μοναξιά ΙΙ - Η Απάντηση" [ενώ απ' τις προηγούμενες έχουν εξαντληθεί όλα τα αντίτυπα]!! Όποιος επιθυμεί να αποκτήσει αντίτυπο της καινούριας μου δουλειάς, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου στο παραπάνω τηλέφωνο που παραθέτει ο Φώντας Τρούσας! Θα είναι χαρά μου να του στείλω τη δουλειά μου χωρίς καμία αντικαταβολή [ακόμη και τα ταχυδρομικά θα είναι δικό μου κέρασμα]!! Επίσης, πρόσφατα ενεργοποίησα και προφίλ στο Facebook με το όνομα Kwstas Agas [Κώστας Άγας], για να ενημερώνω και να δίνω πληροφορίες για τα "δισκογραφικά" μου, για τα τραγούδια μου κλπ!! ΄Ηδη έχω κάνει πολλούς "φίλους" και αρκετοί εξ αυτών ζήτησαν και έλαβαν [ως δώρο] την καινούρια μου δισκογραφική δουλειά !! Εδώ και πολλά χρόνια κινούμαι αυτόνομα, ανεξάρτητα και συνειδητά "εκτός δισκογραφικού/εμπορικού κυκλώματος" και γι' αυτό το όνομα "Κώστας Άγας", παρά τις 7 δισκογραφικές δουλειές με την "υπογραφή" του, παραμένει παντελώς άγνωστο [κάτι που πολύ μου αρέσει]! Όμως ... αυτή είναι η χαρά μου: ότι, παρόλο που γράφω και δισκογραφώ τα τραγούδια μου αθόρυβα και "εκτός δισκογραφικού κυκλώματος", με μηδενική προώθηση και προβολή, εντούτοις ... κάποιοι με ανακάλυψαν και ζήτησαν τη δουλειά μου! με εκτίμηση, Κώστας Άγας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δημήτρης Βεριώνης9 Ιουνίου 2015 στις 6:10 μ.μ.

    Συγχαρητήρια και στον Κώστα Άγα για την πολύ όμορη δουλειά του καθώς και την συνεπή και δημιουργικύ παρουσία του αυτά τα χρόνια (που εμείς οι κοντινοί γνωρίζουμε) αλλά και σε σας κύριε Τρούσα που- για άλλη μια φορά- κάνετε τη διαφορά, ειλικρινως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή